Dowódca Sił Lądowych
Dane techniczne (od producenta)
Kaliber 155 mm
Długość lufy . 52 kalibry
Załoga 4 + 1 osób
Szybkostrzelność
- serią 3 strzały / 10s
- ogień intensywny 6 strzałów / min. przez 3 min.
- praktyczna 2 strzały / min.
- efekt “salwowy” min. 3 pociski
Kąty ostrzału
- w podniesieniu -3,5° do +70°
- w azymucie n x 360°
Rozrzut (% odległości strzelania) Ug do 0,5; Us do 0,1
Donośność
- minimalna 4,7 km
- maksymalna 40 km
Jednostka ognia działa (60 sztuk naboi)
- w wieży [pociski + ładunki] . 31 + 33
- w podwoziu [pociski + ładunki] 29 + 27
Uzbrojenie dodatkowe
- karabin maszynowy . 12,7 mm
- wyrzutnie granatów dymnych (2 x 4) 81 mm
Czas reakcji
- czas przejścia z położenia marszowego w położenie bojowe < 1 min.
- czas opuszczenia stanowiska ogniowego po oddaniu strzału < 0,5 min.
Masa
Masa bojowa pojazdu (z załogą) 52 140 kg
Masa pojazdu bez załogi i amunicji 48 100 kg
Wymiary
- długość max. 12 050 mm
- szerokość max. 3 580 mm
- wysokość: do dachu wieży . 3 130 mm
- wysokość transportowa . 3 420 mm
- max. z zamontowanym wkm 3 820 mm
Pokonywanie przeszkód
- wzniesienie 25°
- przechył boczny . 20°
- przeszkody pionowe 0,8 m
- rowy 2,5 m
- brody 1,0 m
Prędkości jazdy
po drogach asfaltowych (utwardzonych I kategorii); 60 km/h
po drogach polnych o wyboistej nawierzchni; 15 km/h
po bezdrożach dla równinnych terenów 30 km/h
Zasięg na pełnych zbiornikach . 650 km
Silnik
S12-U. Czterosuwowy, dwunastocylindrowy (układ V), wielopaliwowy, wysokoprężny,
chłodzony cieczą, z doładowaniem sprężarką
Maksymalna moc (przy 2000 obr/min) 625 kW (850 KM)
Moment maks. (przy 1300 do 1400 obr/min.) 3 100 Nm
Układ chłodzenia
Cieczowy, zamknięty z obiegiem wymuszonym. Obieg powietrza przedmuchiwanego
przez chłodnice wymuszony eżekcyjnie
Układ przeniesienia mocy (transmisja)
Mechaniczny z przekładnią pośrednią, dwiema skrzyniami biegów i współosiowymi
przekładniami bocznymi. Przekładnia pośrednia przyspieszająca, zębata z wyprowadzeniem napędu do skrzyni biegów oraz
na sprężarkę, rozrusznik-prądnicę, dmuchawę chłodzenia sprężarki i pompę drenażową
Skrzynie biegów
Planetarne z siedmioma biegami do przodu i jednym wstecznym, ze sprzęgłami
włączającymi i sterowaniem hydraulicznym
Napęd układu kierowania - hydrauliczny z napędem mechanizmów rozdzielczych
Układ bieżny
Urządzenie napędowe - gąsienicowe z kołami napędzającymi umieszczonymi
z przodu. Taśmy gąsienicowe - metalowe z nakładkami gumowymi i przegubami
gumowo-metalowymi. Zaczepienie zębatkowe.
Offline